تبلیغات
فنگ شویی
  • fengshui
  • fengshui
  • fengshui
  • fengshui

در دنیای امروز زیبایی حقیقی چیست؟

آیا آنچه در برنامه های تلویزیون ، ماهواره ، تبلیغات و مجلات زیبایی می بینیم زیبایی حقیقی است ؟ یا اینکه زیبایی چیزی نزدیکتر به همه ما هست؟

ایده شما از زیبایی چیست؟

در دنیای مدرن آنچه که در تلویزیون و فیلم های آمریکایی می بینیم تصور ما از زیبایی حقیقی هست؟ چشمان شما زیبایی را در چه می بیند؟بسیاری از شرکت های تبلیغاتی، عکاسان مشهور، هنرمندان و دست اندر کاران ورزشی در طول دهه گذشته دست به اقداماتی زده اند که باورها و تعریف ما از زیبایی ظاهری را به به چالش بکشند.

آیا انچه را که ما فکر می کنیم زیبایی هست، واقعی است؟

بررسی تصاویر اورده شده، نشان می دهد که چطور ادراک و آگاهی  ما از زیبایی تحریف می شود. تصویر اصلی در سمت چپ یک دختر جوان با زیبایی طبیعی را نشان می دهد و تصویر سمت راست نشان می دهد که چگونه یک سبک فوتوشاپ ادراک ما را از زیبایی حقیقی منحرف می کند.

زیبایی حقیقی زن

زیبایی حقیقی و زیبایی کاذب

این ویدئو نشان می دهد که این زن چطور از حالت طبیعی خود خارج می شود


“شیلا پری برایت” یک عکاس جوان و سیاهپوست آمریکایی است که عقیده دارد، تعریف جدید غرب از زیبایی و ترویج جراحی‌های پلاستیک زیبایی بسیار نگران کننده است. او می گوید : عقاید آمریکایی‌ها از اندام بی‌نقص یک زن، صراحتا از طریق تبلیغات گسترده در میان مردم الگوسازی شده و به گونه‌ای به آنها القاء می‌شود که تصویر ارائه داده شده مساوی است با همه چیز و از همیجاست که طیف عظیمی از زنان برای رسیدن به چنین تصویر مطلوب، صدها و هزاران دلار هزینه می‌کنند.

وی در ادامه می‌افزاید: آنها حتی عکس هنرمندان در صفحات مجلات را با کمک نرم‌افزارهای کامپیوتری به تعریف خود از زیبایی نزدیک کرده و پوست صورت آنها را بی‌عیب و نقص نشان می‌دهند تا آنجا که نتیجه این می‌شود که زنان تبدیل نسخه المثنی عروسک‌های باربی شده،تا آنجا که در فرهنگ عامه آمریکایی، یک تخیل جایگزین ذات زیبایی طبیعی می‌شود.


تحریف زیبایی

امروزه جراحی پلاستیک، از بین بردن چین و چروک ها،  صیقلی کردن پوست ، بزرگ کردن ماهیچه ها و لاغر کردن کمر ، رنگ کردن مو و فوتوشاپ کردن مردان و زنان ، نوعی کمال و ایده آل هنجار در تبلیغات می باشد. این تصاویر حقیقت را نشان نمی دهند، در عین حال اشخاص از سن های کم آرزو دارند که به این ایده آل ها و کمال های غیر ممکن زیستی برسند.

به مانند نیازهای کاذب و دروغینی که به خورد انسان داده شده و می شود، انسان حس می کند که بدون آنها نمی تواند زندگی کند ، امروزه زیبایی را برای انسان تعریف کرده اند و با استفاده از رسانه ها ، مجلات ، مدل ها و اینترنت و ... الگویی از زیبایی برای زن و مرد امروز تعریف می کنند و بعضی به طور جدی درگیر این مسائل می شوند و داروهای رژیمی ، جراحی پلاستیک ، تزریق بوتاکس ، استروئید و ... را تجربه می کنند.

مطالعه ای در آمریکا نشان می دهد که یک چهارم مردم در مورد بدنشان پریشان و ناراحت هستند. یافته دیگر نشان می دهد که بیشتر از یک سوم زنان می گویند که حاضرند یک سال از زندگیشان را دهند تا وزن و شکل ایده آل خود را به دست آورند.

از اسباب بازی های کودکان گرفته تا برنامه های تلویزیونی ، تصاویری ایده آل و خیالی در فرهنگ بصری ما وارد می کند.

 در سال گذشته 172  مطالعه درباره قدرت تبلیغات استاندارد انجام شد. بیشتر این تحقییقات نشان می دهد که دیدن تصاویری از بدن های کامل و بی عیب در دراز مدت سبب سختگیری و ایجاد الگوی ایده آل برای بزرگسالان و بچه ها شده است.یک مطالعه در مورد دختران 5 تا 7 سال نشان می دهد که ، انهایی که عروسک هایی لاغر مانند باربی دارند در مقایسه با دخترانی که عروسک هایی با شکل اندام های سالم دارند ، تمایل بیشتری دارند که لاغر باشند.

شما توانایی تبلیغات را در تصویر جولیا رابرت می بینید. تصویر دستکاری شده فوتوشاپ در کنار تصویر اصلی اورده شده که توانایی تبلیغات را در گمراه کردن گمان ما از زیبایی نشان می دهد. جولیا به طور طبیعی زیباست و هیچ نیازی به روتوش دیجیتالی برای زیباتر شدن ندارد. اما با این حال تصویر با دستکاری و تغییر اندازه هر یک از اعضا می خواهد زیبایی بی عیب و کاملی را تلقین کند.



البته مردم کور نیستند و می فهمند که تصاویر و فیلم ها ی تبلیغاتی دستکاری شده و رویای غیر ممکن است ، اما با این حال شدت نیاز به چنین ایده ال های کوته فکری ، بسیار زیاد می باشد.

گردآوری و ترجمه : گروه فنگ شویی شایگان




تاریخ : بیست و چهارم اردیبهشت 93 | 22:28 | نویسنده : گروه فنگ شویی شایگان | نظرات